Spot:On Activation Award
  • Forside
  • Jury
  • Award show
    • Award vinderne 2020
    • Award vinderne 2019
    • Award vinderne 2018
    • Award galleri 2019
    • Award galleri 2018
    • Shortliste 2020
    • Shortliste 2019 >
      • Video shortliste 2019
  • Den Handlende Ide
    • Om Den Handlende Ide Award
    • Talent jury
    • Shortliste Talent Award 2020
  • Om
    • Partnere
    • Kontakt
  • SPOT:ON Club

Se alle 2018 Award vinderne her og læs jury'ens motivation:

GRAND PRIX vinder

YouSee eSportligaen

YouSee & eSportligaen

Årets helt store GRAND PRIX vinder er YouSee som med det kommercielle partnerskab med eSportligaen er gået all-in med et fuldt engagement i en helt ny rettighed inden for et nyt og for mange brands ukendt eSport territorie. 
 
Det er modigt, men YouSee’s tilgang er drevet af et forretningsmæssigt perspektiv, og man viser at man vil bidrage til at udvikle sporten i et tæt samarbejde. 
 
Målet er langsigtet og understøtter YouSee’s forretning. 
 
Det er et spændende samarbejde, hvor vi kun har set de første tiltag for at folde mulighederne ud, bl.a. sammen med forskellige interesse- og medlemsorganisationer. Det er der både idé og perspektiv i. 
 
YouSee er som vinder af GRAND PRIX Award’en kvalificeret til den europæiske finale arrangeret af European Sponsorship Association, ESA. 
 
SPOT:ON Club ønsker YouSee et kæmpe tillykke og vil stolt følge Danmarks repræsentant i den europæiske konkurrence.  

Kategori: Social

Rainbow Russia

Hummel, Envision og DBU

​”Change the World Through Sport” er en af hummels mærkesager – og et perfekt brand-fit og link til hummels DNA. Modig og velgennemtænk kampagne og super timing i forhold til at tage et klart standpunkt på en ærlig og autentisk måde. 
 
Og hummel afslutter kampagnen fornemt ved at invitere formanden for The Russian LGBT Sport Federation Aleksandr Agapov til København.
 
Juryen ser frem til Hummels fortsatte aktiviteter for at sætte yderligere fokus på LGTB-rettigheder i Rusland.
 

Kategori: Live & Event

Smadreland Simulator

KMD, COPENHELL og IT-universitetet

Aktivering er en af de sværeste discipliner inden for marketing. Formatet er ikke givet, og der er så mange steder, man kan begynde. Der er dog nogle vandhuller, der er klogere at begynde med end andre. Et af dem er partnerskaber. 
 
Årets vinder har ledt efter sammenfaldende interesser og fundet nogle overraskende partnerskaber, hvor alle får noget ud af det, rammer præcist i målgruppen og for et beskedent budget. Den fælles interesse er IT, der forgrener sig ud i to forskellige typer content i to forskellige miljøer. Udvikling og underholdning, uddannelse og festival. 
 
Med Partnerskabet har årets vinder formået at sætte IT-talenter i centrum, skabe smaddergod underholdning for festivalgængerne, og fået strøet noget coolness over sig selv. Employer branding i top og med potentiale. Et eksempel på det perfekte indsigtsfulde partnerskab, hvor alle låner troværdighed af hinanden, der i sidste ende leder IT-talenterne den rette vej til KMD. Akkurat ligesom årets SPOT:ON AWARD i Live og Event gør det. Tillykke til KMD for SMADRERLAND SIMULATOR.
​

Kategori: Gaming & eSport

YouSee eSportligaen

YouSee & eSportligaen

En klar, velovervejet og langsigtet plan som i den grad understøtter YouSee's forretningsbehov.
 
Med ønsket om at løfte eSporten ud af kælderværelset og ind i den velkendte danske foreningsmodel tager YouSee aktiv del i en uundgåelig samfundsudvikling – og det forpligter!
Partnerskaberne med diverse interesse- og medlemsorganisationer virker nøje udvalgt.
 
Det bliver spændende at følge dette partnerskab fremadrettet i bestræbelserne på at rekruttere 50.000 medlemmer til ligaen og positionere YouSee som den foretrukne TELCO-leverandør. Men samlet set en spændende start.
​

Kategori: Innovation & eksekvering

Music Against Drugs

Volume, Zupa, Roskilde Festivalen, Dansk _Live
​og Sundhedsstyrelsen

Musik fremkalder følelser hos os alle. Med denne Music Against Drugs kampagne evnede Sundhedsstyrelsen at ramme unge festivaldeltagere med et enormt vigtigt budskab. 
 
Netop at musik kan nydes glimrende uden rusmidler. 
 
Med en kampagne aktiveret via et live-eksperiment på Danmarks største festival i samarbejde med Phlake foran over 50.000 fans, formåede Sundhedsstyrelsen, Dansk Live og Roskilde Festival at komme ud med et vigtigt budskab til den relevante målgruppe på en original og positiv facon.
​

Kategori: Kunst & Kultur

Dynaudio Unheard

Montdor, Dynaudio, M2Film og SmukFest

Årets vinder af kategorien ”Kunst og Kultur” har fået sat fokus på et område indenfor egen branche, hvor de formår at aktivere et klassisk sponsorat, favne egne produkter og samtidig give noget tilbage til et vækstlag, som går direkte ind i egen og SmukFest´s DNA – en hyldest og kærlighed til musikken.
 
Grundideen er set eksekveret før, men Dynaudio har gennem deres ”Dynaudio UNHEARD” koncept skabt en engagerende og relevant aktivitet med kvalitetsindhold, til gavn for både festivalgæster og de deltagende musikere. Efterfølgende er både musikken og ideen også blevet spredt globalt, hvilket har givet mulighed for at aktivere projektet yderligere i en international kontekst.
 

Kategori: Sport

Telia Replay

Telia, Telia Parken og F.C. København

TELIA REPLAY er en ny digital service, som giver publikum i TELIA PARKEN mulighed for at gense udvalgte kamp-højdepunkter på deres smartphones få sekunder efter, at situationen har udspillet sig på banen.
​
  
Dermed supplerer TELIA REPLAY live-oplevelsen gennem en digital teknologi, der ikke før er set i Danmark. Juryen hæftede sig især ved at denne brand-aktivering har fokus på at styrke værdien for forbrugeren, dvs. en bedre live-oplevelse hos fodboldtilskuerne, samtidig med at aktiveringen understøtter virksomhedens strategi, om at positionere sig som en innovativ udbyder af digitale løsninger.
 
Aktiviteten understøtter endvidere et af Telia's kerneprodukter (Telia TV, hvor brugeren kan spole tilbage i TV-programmer og "starte forfra"). TELIA REPLAY integrerer fint Telia's partnerskab med FCK og nationalarenaen. Der er stadig tale om en relativ ny produktlancering - og juryen tænker, at der må være et godt fundament for større resultater på sigt - herunder især produktets videresalgspotentiale til andre fodboldklubber/-arenaer eller helt andre events i ind- og udland.
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

    Få nyhederne først

Tilmeld dig nyhedsbrevet
 

Event lokation

2020 Award show
​
100% online

Kontakt os

  • Forside
  • Jury
  • Award show
    • Award vinderne 2020
    • Award vinderne 2019
    • Award vinderne 2018
    • Award galleri 2019
    • Award galleri 2018
    • Shortliste 2020
    • Shortliste 2019 >
      • Video shortliste 2019
  • Den Handlende Ide
    • Om Den Handlende Ide Award
    • Talent jury
    • Shortliste Talent Award 2020
  • Om
    • Partnere
    • Kontakt
  • SPOT:ON Club