GRAND PRIX vinder
Klimatopmøde i Minecraft - C40 Live Like Tomorrow
Microsoft, Bjarke Ingels Group, Københavns Kommune & New Relevance
Vinderen af Activation Award 2020 har arbejdet intelligent med aktiveringen af partnerskabet, og brandet’s forretningsudfordring med at positionere sig som bæredygtig virksomhed samtidig med en parallel indsats overfor en for brandet vigtig og specifik BTB målgruppe.
Aktiveringen har et komplekst og aktuelt tema som centrum – men med udgangspunkt i børns glæde for computerspil kommunikeres budskabet i partnerskabet fint og let forståeligt videre i video og spilindhold – samtidig med konkret integrering af brandets produkt.
På trods af et relativt beskedent budget, er det i partnerskabet lykkedes, at skaffe en række markante interessenter med i aktiveringen, lige fra et dansk verdensnavn som ambassadør til youtube’ere der rammer den unge målgruppe.
Partnerskabet er på fornem vis lykkedes med, at formidle et vigtigt budskab, opnå høj grad af synlighed, rekruttere og aktivere brugere,- samt indfri sideløbende BTB målsætninger.
Vinderen af Activation Award 2020 er New Relevance / BIG og Microsoft / Real Dania med ”Klimatopmøde I Minecraft”
Aktiveringen har et komplekst og aktuelt tema som centrum – men med udgangspunkt i børns glæde for computerspil kommunikeres budskabet i partnerskabet fint og let forståeligt videre i video og spilindhold – samtidig med konkret integrering af brandets produkt.
På trods af et relativt beskedent budget, er det i partnerskabet lykkedes, at skaffe en række markante interessenter med i aktiveringen, lige fra et dansk verdensnavn som ambassadør til youtube’ere der rammer den unge målgruppe.
Partnerskabet er på fornem vis lykkedes med, at formidle et vigtigt budskab, opnå høj grad af synlighed, rekruttere og aktivere brugere,- samt indfri sideløbende BTB målsætninger.
Vinderen af Activation Award 2020 er New Relevance / BIG og Microsoft / Real Dania med ”Klimatopmøde I Minecraft”
Sølv vinder
More Than Eleven
Hummel & Everton F.C.
2. pladsen i Activation Award 2020 går til et partnerskab som på fineste vis kombinerer sponsors værdier og DNA for det "skæve" og utraditionelle - med rettighedshavers vision om at være "The Peoples Club".
Målsætningen med partnerskabet er, at styrke brand awareness og formidle sponsors værdier. Med en kobling af værdier og historie til sponsors konkrete produkt, er det ikke bare lykkedes at skabe brand awareness – men det er i høj grad også lykkedes for partnerskabet at opnå flotte salgs-resultater.
Med en timing for partnerskabet midt i en global pandemi, med begrænset adgang til rettighedshavers stjernespillere - og endvidere med begrænset fysisk adgang til salg via detailbutikker, har sponsor været omstillingsparat og fokuseret målrettet på SoMe indsatser og PR. Det er imponerende at se de konkrete salgsresultater partnerskabet har skabt med udgangspunkt i international kommunikation til fans. Det bekræfter endnu engang juryen i: No Fans, No Value.
2. pladsen i Activation Award 2020 går til hummel og Everton F.C. med ”More Than Eleven”
Målsætningen med partnerskabet er, at styrke brand awareness og formidle sponsors værdier. Med en kobling af værdier og historie til sponsors konkrete produkt, er det ikke bare lykkedes at skabe brand awareness – men det er i høj grad også lykkedes for partnerskabet at opnå flotte salgs-resultater.
Med en timing for partnerskabet midt i en global pandemi, med begrænset adgang til rettighedshavers stjernespillere - og endvidere med begrænset fysisk adgang til salg via detailbutikker, har sponsor været omstillingsparat og fokuseret målrettet på SoMe indsatser og PR. Det er imponerende at se de konkrete salgsresultater partnerskabet har skabt med udgangspunkt i international kommunikation til fans. Det bekræfter endnu engang juryen i: No Fans, No Value.
2. pladsen i Activation Award 2020 går til hummel og Everton F.C. med ”More Than Eleven”
Bronze vinder
StartOB
OB og Converzion
3. pladsen i Activation Award 2020 går til et partnerskab som har til formål at skabe øget vækst og forretning i det regionale erhvervsliv.
For iværksættere kan det ha' meget lange udsigter at blive en del af de ofte stærke netværk, der er omkring professionel sport. Med partnerskabet rækker det etablerede erhvervsliv - via partnerskabet - ud til start ups og mindre virksomheder med tilbud om hjælp, viden og inspiration gennem samarbejde, investeringer og involvering i bestyrelsesarbejde eller advisory boards.
Målsætningen omhandler udvikling og vækst for en hel region – som partnerskabet og iværksættere skal være med til indfri. Det er både BTB og CSR på én og samme tid, og noget som mange andre rettighedshavere med større eller mindre erhvervsnetværk nemt kan lade sig inspirere af.
3. pladsen i Activation Award 2020 går til Odense Boldklub og Converzion
For iværksættere kan det ha' meget lange udsigter at blive en del af de ofte stærke netværk, der er omkring professionel sport. Med partnerskabet rækker det etablerede erhvervsliv - via partnerskabet - ud til start ups og mindre virksomheder med tilbud om hjælp, viden og inspiration gennem samarbejde, investeringer og involvering i bestyrelsesarbejde eller advisory boards.
Målsætningen omhandler udvikling og vækst for en hel region – som partnerskabet og iværksættere skal være med til indfri. Det er både BTB og CSR på én og samme tid, og noget som mange andre rettighedshavere med større eller mindre erhvervsnetværk nemt kan lade sig inspirere af.
3. pladsen i Activation Award 2020 går til Odense Boldklub og Converzion
Vinderen i SPOT:ON Den Handlende Idé
The E-lympic Initiative
Niels Hjorth-Larsen, Steven Gettermann, Mathilde Ytzen Stausholm, Morten Brian Pedersen, Sirid Wils og Stella Reinholdt- Raabjerg.
De største ideer er nogle gange de enkleste. Juryen faldt pladask for originaliteten og ikke mindst ambitionsniveauet bag The E-lympic Initiative: at starte en kampagne for at få League of Legends godkendt som olympisk disciplin. At spille Frede-kortet og at invitere det royale medlem af Den Olympiske Komite, Kronprinsen, til at overvære finalen i Helsinki via outdoors og annoncer, er både modigt og morsomt. En trumf uanset om Hans Kongelige Højhed dukker op eller ej. Vi elsker det.
Sølv vinder
Sofie Henriksen. digital & creative strategist, OTW.
Juryen var imponeret af enmandshæren bag “Reborn as a player”. Sofie “Rosemunde” Henriksens strategiske forarbejde var knivskarpt og velargumenteret. Og ideen – at tilbyder gamerne at få tilføjet deres gamernavn som lovligt mellemnavn - er herligt enkelt. Og lettere grænseoverskridende. En ide med masser af potentiale til at skabe debat og sætte en dagsorden. Og stor ros for også at involvere pigerne i løsningen.
Bronze vinder
Nicoline Münster-Hansen, Alberte Emilie Wanting, Victor Ghaznawi, Cecilia Cosnard des Closets, Frederik Drejer og Louise Garde Touvdal Christensen.
En enkel og charmerende idé, der løser briefen på en relevant og underholdende facon. At få forældrene til at battle på deres viden om League of Legends - eller snarere mangel på samme - er en skøn og underholdende måde bygge bro mellem generationerne. Juryen elskede ideen fordi den omfavnede LoL med kærlighed og løste et stort problem (manglen på forståelse for esport) på en charmerende og involverende måde.